2010. október 29., péntek

Brokkoli-curry sütőtökkel

Miss B ma sütőtököt szeretett volna. Én meg brokkolit.... Ebből született a címben jelölt házasság, mindkettőnk megelégedésére. Kicsit édes, kicsit savanyú, a fahéj nagyon kellemesen rendezi össze az ízeket. Lássuk, hogyan készült!

Hozzávalók 1,5 személyre :)
300 g brokkoli
1 kisebb sonkatök harmada
150 ml tej
1 közepes fej hagyma
2 gerezd zúzott fokhagyma
5 centis darab fahéj
3 szem szegfűszeg
1 tk kurkuma
1 tk mustár (lehetőleg házi)
1 ek borecet
2 tk cukor
1 tk currypor
só, olaj

A hagymát közepes méretűre vágtam, olajon megdinszteltem. Közben pucoltam és kis kockákra vágtam a sonkatök harmadát és a hagyma mellé dobtam. Megszórtam a kurkumával. Ekkor jöttek a fűszerek: a fahéj, szegfűszeg, fokhagyma, mustár, tokaji borecet, cukor. Felöntöttem a tejjel és lassú tűzön sűrítettem. Közben felaprítottam a brokkolit. A szárát felkockáztam és gyorsan bedobtam a fortyogó lébe. Sóztam és fedőt tettem rá, hogy a szárak puhuljanak. A virág rész és a currypor az utolsó 5 percben került bele.
Garam masalás barna rizst ettünk hozzá, és az utolsó falatig elfogyott!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése